تدوین شاخص های کلیدی ارزیابی عملکردی حوزه فناوری اطلاعات آموزش وپرورش اصفهان

مقاله :     تدوین شاخص های کلیدی ارزیابی عملکردی حوزه فناوری اطلاعات آموزش وپرورش اصفهان

چکیده :

سازمانها و مؤسسات پیشرفته برای تصمیم گیریهای  بموقع و سریع ، و جلوگیری از روندهای نامطلوب در فرایندهای اجرائی  از یک سیستم ارزیابی عملکرد پیشرفته  مبتنی بر فناوری اطلاعات بهره می برند. در این سیستم ها شاخص های کلیدی و حیاتی سازمان بصورت برخط ( Online) ارزیابی شده و نوسانات شاخص ها در قالب داشبوردهای سازمانی به نمایش گذاشته می شوند. آنچه که در اینجا بسیار حائز اهمیت است اینکه، سازمان کدام شاخص ها را اندازه گیری و ارزیابی کند و این شاخص ها چگونه استخراج می شوند؟ مدل ها و روشهای متنوعی برای ارزیابی عمکرد سازمانها و شرکت ها بوجود آمده که هرکدام ویژگیهای خاص خود را دارند.  به نظر می رسد مدل کارت امتیازی متوازن (BSC )  برای مؤسسات آموزشی  مثل آموزش و پرورش و یا آموزش عالی مناسب باشد. این مقاله ضمن ارائه مدل پیشنهادی کارت امتیازی متوازن برای حوزه فناوری اطلاعات آموزش وپرورش ، اقدام به شناسائی وتدوین شاخص های نتیجه وعملکردی حوزه مذکور می نماید.   

واژگان کلیدی :  شاخص ، کارت امتیازی متوازن، شاخص کلیدی نتیجه ، ارزیابی عملکرد، شاخص های کلیدی عملکرد

 

/ 2 نظر / 92 بازدید
فاطمه

سلام برادر میلاد آقا امیرالمومنین علیه السلام مبارک باد اگر یک گنج ما درسینه داریم همان عشق امیرالمومنین است کسی جز او نباشد لایق آن به حق، بهر پیمبر جانشین است علی برتر ز هر موجود و مخلوق به غیر از احمد؛ آن نور مبین است علی برحق، امام مومنان شد بلی او وارث آن شاه دین است اگر داماد احمد گشته است او برای اینکه او اهل یقین است نه مشرک بوده و کافر به والله به دریا اوچونان درّی ثمین است ملائک جملگی مشتاقش هستند پس از احمد، علی فخر زمین است علی مظلوم اول در جهان است که او محبوب ربّ العالمین است علی از ما کند روزی شفاعت تمام آرزوی ما همین است یامهدی

زین الدینی

با سلام و احترام ای کاش متن مقاله را کامل در اختیار می گذاشتید که بتوان از مطالب آن استفاده و ارجاع بیشتری به آن داد. موفق باشید