فناوری اطلاعات

فناوری اطلاعات - عمومی

عوامل موفقیت در تجارت الکترونیک
ساعت ٩:٢۱ ‎ب.ظ روز ۱۳٩٥/٧/۸  کلمات کلیدی: تجارت االکترونیکی ، موفقیت

عوامل  موفقیت در تجارت الکترونیکت :

الف) جنبه های فنی و سازمانی

ب ) جنبه های مشتری 

       در بسیاری از موارد بقای یک شرکت تجارت الکترونیک علاوه بر محصولات آن بر داشتن تیم مدیریت شایسته ، خدمات پس از فروش خوب ، ساختار تجاری سازمان یافته ، زیرساخت شبکه و یک سایت وب ایمن با طراحی خوب نیز بستگی دارد.شرکتی که می خواهد موفق شود باید به دو دسته از عوامل توجه کند عوامل فنی و سازمانی و عوامل مرتبط با مشتری   . . . . .


 
تجارت الکترونیک در ایران
ساعت ٩:٠٥ ‎ب.ظ روز ۱۳٩٥/٧/۸  کلمات کلیدی: تجارت ، تجارت االکترونیکی ، ایران

              با گسترش IT به حوزه کسب‌وکار، مفهوم (Concept)، محتوا (Content) و زمینه (Context) بسیاری از تجارت‌ها تغییر یافت، هزینه‌ها کاهش پیدا کرد و دسترسی شرکت‌ها به بازارهای جدید گسترش یافت. از سال ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۷ بسیاری از شرکت‌های نوپای تجارت الکترونیک به سرعت سهم بازار را از سایر مدل‌های تجاری سنتی ربودند و بسیاری از آنها را مجبور به خروج از بازار کردند. مورد مشهور در این زمینه تعطیل شدن بسیاری از کتابفروشی‌های کوچک بعد از ورود Amazon به این عرصه است. پایین بودن سرمایه اولیه برای ایجاد زیر ساخت‌ها، پایین بودن هزینه‌های تاسیسات، عملیات، نیروی انسانی و... و در مقابل دسترسی گسترده جغرافیایی، عدم محدودیت زمانی، عدم محدودیت در برند و محصول و... موجب شده تا این مدل تجاری قدرت و مزیت زیادی نسبت به مدل‌های سنتی پیدا کند. اما موضوع تجارت الکترونیک در ایران به گونه دیگری است. . . . . . . . .


 
اشتباهات بزرگی که منجر به شکست تجارت الکترونیک می شود.
ساعت ۸:٤٧ ‎ب.ظ روز ۱۳٩٥/٧/۸  کلمات کلیدی: گوشی

سلام

    در بسیاری از موارد در ایران مشاهده می‌شود که بسیاری از تولیدکنندگان یا عمده‌فروشان برای افزایش مشتریان خود اقدام به تاسیس فروشگاه آنلاین می‌کنند بدون اینکه به این نکته توجه کنند که در این مدل تجاری باید چه بایدها و نباید هایی را رعایت کنند.

عوامل زیادی باعث می شود یک کسب و کار الکترونیکی با شکست مواجه شوند. در ادامه مطلب هفت عامل اصلی را بیان می کنیم :

 

تجارت الکترونیک